Carbounion rádce

Carbounion jedná fair play: ctíme etický kodex obchodníka s energiemi

20.2.2017

Určitě znáte někoho, kdo měl někdy problém s dodavatelem energie pro domácnost. Možná jste sami museli dodavatele měnit, možná zažil někdo z vaší rodiny či známých nepříjemnou zkušenost s nekalými praktikami některých společností. Nejde bohužel o nic výjimečného – v České republice ročně změní dodavatele až stovky tisíc odběratelů. V Carbounion jsme se zavázali dodržovat férové jednání a aby naše slova nešla jen tak „do větru“, podepsali jsme Etický kodex obchodníka s energiemi.

Co je to Etický kodex obchodníka s energiemi a jak vznikl

Etický kodex obchodníka s energiemi vytvořil Energetický regulační úřad jako jednu z forem boje proti nekalým praktikám některých energetických společností. Ty jsou v ČR stále dost velkým problémem. Energetickému regulačnímu úřadu chodí tisíce stížností ročně. Problematické jsou v tomto ohledu hlavně menší společnosti, které se snaží zamaskovat některé důležité informace ve smlouvách a využívají jako své zástupce podomní prodejce, zneužívající důvěřivosti lidí.

Ve snaze zlepšit tyto podmínky vydal Energetický regulační úřad v roce 2012 Etický kodex obchodníka s energiemi. Kodex byl naposledy aktualizován v roce 2015 a dodržovat jej musí jen firmy, které ho podepsaly. Jedná se tedy o dobrovolný krok vstříc zákazníkovi. Na druhou stranu, porušení kodexu je hodnoceno jako právní delikt a jsou za něj ukládány pokuty. Podpis kodexu je tedy závazný, nejde jen o symbolický akt.

K čemu Etický kodex obchodníka s energiemi zavazuje?

Kodex především předepisuje, jak se má chovat obchodník ve vztahu ke klientovi. Například mu hned po kontaktu musí vysvětlit, koho zastupuje a proč přišel, nesmí pomlouvat konkurenční společnost, zneužívat důvěřivosti klienta nebo jeho věku (čehož jsme bohužel často svědky u podomních obchodníků). Obchodník musí klientovi poskytnout jasně formulované informace. Kodex také upravuje, jak by měla vypadat férová smlouva; například hned na první straně musí být jasně uvedena doba, na kterou se smlouva uzavírá. Obchodník se zavazuje vrátit případné přeplatky zákazníkovi do 15 dnů. Měl by také umožnit zákazníkovi osobní kontakt prostřednictvím alespoň jednoho kontaktního místa, otevřeného alespoň 1 den týdně. Firmy dále musí kontrolovat chování svých zástupců a zaměstnanců.

V Carbounion jsme se zavázali dodržovat veškerá ustanovení Etického kodexu obchodníka s energiemi, abychom vám dali jasně najevo, že to s kvalitou našich služeb a férovým jednáním myslíme vážně. Zajímá vás, jaké je plné znění kodexu? Můžete si jej celý přečíst zde.

Podobné příspěvky

Zajímá vás spolupráce s velkým hráčem na energetickém trhu se jměním 3…

Pavel Hejkal pracuje ve společnosti Carbounion od samého začátku. Co n…

Finanční výdaje na energie jdou využít lepším způsobem, stačí „jen“ do…

Spočítejte si úsporu energií

Zjistěte, kolik můžete ušetřit přechodem ke Carbounion na elektřině a plynu.