Carbounion rádce

Jak reklamovat vyúčtování energie správně a bez nervů

10.5.2017

Reklamace vyúčtování za energie v domácnosti je nepříjemnou, ale bohužel u nás stále obvyklou činností, která alespoň jednou za život potká většinu lidí. Pokud vás zajímá, jak z ní vyváznout se ctí a nejlépe se domoci svých práv, čtěte dále.

Jak reklamovat částku na vyúčtování energií?

Reklamace se řídí zákonem, ale také obchodními podmínkami

Reklamace poplatků za dodávky elektřiny, vody a zemního plynu jsou sice upraveny příslušenými zákony, ale důležité jsou také obchodní podmínky a smlouva dodavatele. Pokud tedy obdržíte vyúčtování, které podle vás nesedí skutečnému odběru, začněte právě prostudováním těchto dokumentů.

Reklamaci provádějte vždy písemně

Dodavatelé vás někdy mohou vyzývat k reklamaci telefonem, ale lepší je to vždy provést písemně, aby měli odběratelé důkaz. V reklamaci by mělo být především uvedeno, že se jedná o reklamaci. Dále by měla obsahovat jméno, příjmení a adresu zákazníka, zákaznické číslo, číslo odběrného místa, variabilní symbol faktury, případně čísla měřidel a jejich stavy, jsou-li reklamovány.

V reklamaci byste měli popsat reklamovanou skutečnost, tedy zda se jedná o reklamaci měření, výpočtu nebo jinou chybu. Podle konkrétních okolností je vhodné k reklamaci přiložit důkazy, například fotografii se stavy měřidel.

Reklamace nemá odkladný účinek

Při reklamaci nezapomeňte na jednu důležitou věc – reklamace nemá odkladný účinek. Uvedenou částku tedy musíte zaplatit i v případě, že s její výší nesouhlasíte. Dodavatel má povinnost vyřídit reklamaci vyúčtování nejpozději do 15 kalendářních dnů ode dne jejího doručení.

Pokud uzná reklamaci za oprávněnou, musí vyrovnat rozdíl v platbách do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy vaši reklamaci obdržel. Nedodrží-li tuto lhůtu v případě reklamace vyúčtování spotřeby elektřiny, máte právo na náhradu 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč. U plynu činí nárok na náhradu 750 Kč za každý den prodlení, maximálně však může dosáhnout částky 7500 Kč.

Co si ale počnout v situaci, kdy dodavatel reklamaci nevyřídí, nebo to neudělá ve stanovené lhůtě? Pak vám bohužel nezbývá než se obrátit na Energetický regulační úřad, případně na soud.

S Carbounion vás žádné podobné nepříjemné překvapení nečeká. Rádi vám také pomůžeme v obtížné situaci s reklamací vyúčtování za energii u jiného dodavatele. Kontaktujte nás a objednejte si konzultaci zdarma.

Podobné příspěvky

Máte za svícení zbytečně vysoké výdaje? Přečtěte si článek o úsporných…

Změnit dodavatele energií vám můžete začít šetřit značné roční náklady…

Při provozu své firmy můžete být sebešetrnější, přesto možná platíte z…

Spočítejte si úsporu energií

Zjistěte, kolik můžete ušetřit přechodem ke Carbounion na elektřině a plynu.