Carbounion rádce

Jak reklamovat vyúčtování energie správně a bez nervů

10.5.2017

Reklamace vyúčtování za energie v domácnosti je nepříjemnou, ale bohužel u nás stále obvyklou činností, která alespoň jednou za život potká většinu lidí. Pokud vás zajímá, jak z ní vyváznout se ctí a nejlépe se domoci svých práv, čtěte dále.

Jak reklamovat částku na vyúčtování energií?

Reklamace se řídí zákonem, ale také obchodními podmínkami

Reklamace poplatků za dodávky elektřiny, vody a zemního plynu jsou sice upraveny příslušenými zákony, ale důležité jsou také obchodní podmínky a smlouva dodavatele. Pokud tedy obdržíte vyúčtování, které podle vás nesedí skutečnému odběru, začněte právě prostudováním těchto dokumentů.

Reklamaci provádějte vždy písemně

Dodavatelé vás někdy mohou vyzývat k reklamaci telefonem, ale lepší je to vždy provést písemně, aby měli odběratelé důkaz. V reklamaci by mělo být především uvedeno, že se jedná o reklamaci. Dále by měla obsahovat jméno, příjmení a adresu zákazníka, zákaznické číslo, číslo odběrného místa, variabilní symbol faktury, případně čísla měřidel a jejich stavy, jsou-li reklamovány.

V reklamaci byste měli popsat reklamovanou skutečnost, tedy zda se jedná o reklamaci měření, výpočtu nebo jinou chybu. Podle konkrétních okolností je vhodné k reklamaci přiložit důkazy, například fotografii se stavy měřidel.

Reklamace nemá odkladný účinek

Při reklamaci nezapomeňte na jednu důležitou věc – reklamace nemá odkladný účinek. Uvedenou částku tedy musíte zaplatit i v případě, že s její výší nesouhlasíte. Dodavatel má povinnost vyřídit reklamaci vyúčtování nejpozději do 15 kalendářních dnů ode dne jejího doručení.

Pokud uzná reklamaci za oprávněnou, musí vyrovnat rozdíl v platbách do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy vaši reklamaci obdržel. Nedodrží-li tuto lhůtu v případě reklamace vyúčtování spotřeby elektřiny, máte právo na náhradu 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč. U plynu činí nárok na náhradu 750 Kč za každý den prodlení, maximálně však může dosáhnout částky 7500 Kč.

Co si ale počnout v situaci, kdy dodavatel reklamaci nevyřídí, nebo to neudělá ve stanovené lhůtě? Pak vám bohužel nezbývá než se obrátit na Energetický regulační úřad, případně na soud.

S Carbounion vás žádné podobné nepříjemné překvapení nečeká. Rádi vám také pomůžeme v obtížné situaci s reklamací vyúčtování za energii u jiného dodavatele. Kontaktujte nás a objednejte si konzultaci zdarma.

Podobné příspěvky

Spotřeba energie ve velkém domě je složité téma. Čím topit, jak ohříva…

Schopnost Čechů orientovat se v nabídce energií je velice malá. Pokud…

V minulém článku jsme se podívali na malý dům, spotřeba energie ve vět…

Spočítejte si úsporu energií

Zjistěte, kolik můžete ušetřit přechodem ke Carbounion na elektřině a plynu.