Carbounion rádce

Proč se Češi špatně orientují v nabídce energetických společností?

27.3.2017

Schopnost většiny lidí v Česku orientovat se v nabídce energetických společností je bohužel stále velmi malá. Známí jsou především velcí hráči, s menšími firmami přijdou v typickém případě do styku jen jejich odběratelé. Dobrá obeznámenost s nabídkou je ovšem základním krokem k úsporám – a to platí nejen o dodávkách energie. Proč tomu tak je a s čím mají lidé největší problémy? Jak situaci zlepšit? Vše se dozvíte v následujícím článku.

Proč se Češi neorientují v energetických společnostech ani svých smlouvách?

Kolik dodavatelů znáte?

Podle nedávných průzkumů spotřebitelské organizace dTest je přehled českých odběratelů elektřiny a plynu v oblasti dodavatelů a cen energie velmi tristní. Čechům se často nechce hledat, trávit čas tříděním a porovnáváním informací. V typickém případě zvolí jednu z největších firem, nejlépe takovou, od které energii odebírají také sousedé, příbuzní a známí.

Pasivním zákazníkům, kteří se o ceny energie a nabídku jednotlivých společností vůbec nezajímají, se nicméně může jejich postoj v průběhu let citelně prodražit. Vsadit na menší, neznámou firmu jim přijde jako risk, i když by tímto činem paradoxně mohli ušetřit velmi hezké částky.

Znalost smluvních podmínek a faktur je klíčová

Z výzkumů organizace dTest dále vyplývá, že poměrně málo lidí si udělá čas na to, aby se opravdu zorientovalo ve své smlouvě a fakturách za energie. Typický Čech tyto starosti raději přenechá dodavateli, což ale také znamená, že spoléhá na typ dodávek, které pro něj vůbec nemusí být výhodné. Alarmující je také, že velká část odběratelů vůbec neví, zda má smlouvu uzavřenou na dobu určitou, nebo neurčitou.

Špatná komunikace ze strany energetických kolosů?

Lidé během průzkumů dTestu často udávali, že jim vadí komunikace ze strany energetických společností. Ty často vnímají jako nedobytné, korporátní „slonovinové věže“, které se svými klienty nekomunikují buď vůbec, nebo jen s obtížemi. Někteří klienti dokonce vnímají takové chování jako úmyslnou strategii, která, spolu s nesrozumitelnými fakturami a smlouvami, údajně zabraňuje zákazníkům si stěžovat.

U nás toto nehrozí. Zakládáme si na komunikaci a férovém jednání. Máme vynikající zákaznickou podporu a poradit vám dokážeme vždy, ať už jste naším zákazníkem, nebo jen máte dotaz týkající se dodávek energie. Rozhodně nikoho do ničeho nenutíme – naše smlouvy jsou přehledné a dle přání zákazníka na dobu určitou, nebo neurčitou.

Srovnávače cen energie jako nutné zlo?

Z výzkumů dále vyplývá, že lidé nemají důvěru k různým srovnávačům cen energie, přestože je občas používají. Nejčastěji se obávají toho, že firma zneužije jejich údaje ke spamování, obtěžování formou telemarketingu nebo dokonce je poskytne třetí straně.

S naší kalkulačkou úspor můžete naproti tomu pracovat bez obav. Je jednoduchá, přehledná a k dispozici všem. Rozhodně se nemusíte obávat toho, že bychom využili váš e-mail k zasílání nevyžádané pošty.

Vývoj a proměny energetického trhu mohou na mnoho lidí působit nepřehledně a až téměř chaoticky. V Carbounion se ale snažíme dobře poradit všem, ať už jsou našimi stávajícími klienty, nebo ne.

Máte zájem o první ochutnávku užitečných rad, jak doma ušetřit? Stáhněte si zdarma náš informacemi nabitý e-book 7 tipů, jak ušetřit víc než 5 000 Kč ročně na elektřině.

Podobné příspěvky

Ušetřete na výdajích za domácnost i bez výrazných vstupních investic.…

Větrání v budovách je nezbytné, eliminuje problémy s odváděním vlhkost…

Spotřeba energie ve velkém domě je složité téma. Čím topit, jak ohříva…

Spočítejte si úsporu energií

Zjistěte, kolik můžete ušetřit přechodem ke Carbounion na elektřině a plynu.